Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wesol
    Rider
    • 2008
    • 689

    Zakladalem ze z autem wszystko okej. Ale owszem sprawdz uplynnosc i ladowanie.
    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

    Komentarz

    • lukaszz
      Ambiente
      • 2009
      • 167

      Ja mogę polecić akumulator varta 12v 70Ah 720A, mam taki w scenicu, akumulator ma datę produkcji 10.04.2006. Samochód porusza się głównie w mieście lub na nie wielkich odległościach, stoi na dworze, daje rade w czasie skandynawskiej zimy.

      Komentarz

      • kornat
        Rider
        • 2007
        • 578

        wesol, u mnie jest wszystko OK, bo sprawdzam raz na ileś miesięcy.

        Komentarz

        • robertowicz
          Drive
          • 2016
          • 97

          Te akumulatory EFB do Start/Stopu wartę są zakupu do auta bez S/S które porusza się po mieście?

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
            Te akumulatory EFB do Start/Stopu wartę są zakupu do auta bez S/S które porusza się po mieście?

            Sa wzmocnione. Jeśli nie za drogie to warto. Jak znam życie cena jest zbliżona do AGM którego tez warto rozważyć.

            Komentarz

            • robertowicz
              Drive
              • 2016
              • 97

              Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis


              Sa wzmocnione. Jeśli nie za drogie to warto. Jak znam życie cena jest zbliżona do AGM którego tez warto rozważyć.
              No tanie nie są, a co sądzisz o tanim AGM Zap? Można go kupić już za ok 350zł to tyle co zwykły aku prawie

              Komentarz

              • demmsi
                Elegance
                • 2011
                • 966
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                U mnie po 9 latach wymieniłem akumulator. Co prawda nie padł ale już niezbyt chętnie kręcił rozrusznikiem przy temperaturach w okolicy zera.
                Wybór padł na polską firmę - Autopart. W cenie 310zł otrzymałem aku z pojemnością 82Ah i rozruchem 850A - w wymiarach takich, że wchodzi spokojnie w plastikową obudowę.
                Zobaczymy czy to dobry zakup. Mój stary aku poszedł do benzyniaka - tam bez problemu zasila auto i mocy na rozruch, póki co, mu nie braknie.

                Komentarz

                • robertowicz
                  Drive
                  • 2016
                  • 97

                  Zamieszczone przez demmsi Zobacz wpis
                  Wybór padł na polską firmę - Autopart.
                  Czy z tej firmy są aku Tuborg? Jak tak to który masz Black,Silver,Gold?

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis

                    No tanie nie są, a co sądzisz o tanim AGM Zap? Można go kupić już za ok 350zł to tyle co zwykły aku prawie
                    Bdb za tę cenę. trwałe. kiedyś polowalem na używane oryginalne Varty OEM AGM. za 200 PLN można trafić ale to jest loteria bo niektóre są dobite (mi akurat udało się kupić bardzo sprawny egzemplarz który dodatkowo dostał kuracje Optimate i trzyma jak głupi) stąd ZAP AGM to powiedzmy okazja (bo AGM zanim padną dadzą znacznie więcej prądu niż zwykly szczególnie hermetyczny hiper jednorazowiec)

                    ja polecam. z resztą są ludzie co mają taki i zadowoleni są z wyboru.

                    Komentarz

                    • demmsi
                      Elegance
                      • 2011
                      • 966
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis

                      Czy z tej firmy są aku Tuborg? Jak tak to który masz Black,Silver,Gold?
                      Jak się gdzieś doczytywałem to Tuborg też jest produkowany przez mielecką fabrykę Autopart. Ogólnie różni się tym, że ma 3 lata gwarancji, ale i cena jest proporcjonalnie wyższa.
                      Ja wziąłem aku z linii Gold.

                      Komentarz

                      • robertowicz
                        Drive
                        • 2016
                        • 97

                        A czy AGM ma jakieś minusy czy same plusy?

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
                          A czy AGM ma jakieś minusy czy same plusy?
                          Cena i restrykcje przy ładowaniu nie powinno przekraczać się napięcia ładowania 14.7 v
                          idealne nap 14.55 14.60v

                          stąd prostownik z procesorem

                          Komentarz

                          • nowobogacki1
                            Classic
                            • 2016
                            • 44
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez demmsi Zobacz wpis

                            Jak się gdzieś doczytywałem to Tuborg też jest produkowany przez mielecką fabrykę Autopart. Ogólnie różni się tym, że ma 3 lata gwarancji, ale i cena jest proporcjonalnie wyższa.
                            Ja wziąłem aku z linii Gold.
                            Póki co Tuborga sobie chwalę. Wybrałem gdyż sprzedawca mówił, że Varty, Boshe oraz Centry popsuły się, a na Tuborgi zwrotów specjalnie nie ma.

                            Komentarz

                            • kalel
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 124

                              Jaki akumulator możecie polecić do Octavii II 1.6 MPI z 2004 roku??
                              Wszystkie wyszukiwarki sugerują o pojemności 62 AH i prąd roz. 540
                              Wydaję mi się to trochę sporo, jakie firmy (Varta, Bosch itd) polecacie ?

                              Komentarz

                              • Sony
                                Rider
                                • 2015
                                • 342
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                kalel,
                                jak masz wątpliwości co do pojemności/ prądu rozruchowego i nie wiesz jak to było w oryginalnej wersji u Ciebie, to najlepiej zadzwoń do ASO - podadzą Ci te parametry na podstawie nr VIN auta (poważnie). Możesz brać aku o podobnych parametrach jak ori, chyba że dokładałeś jakieś odbiorniki (wtedy odpowiednio większy). Nawet w tym samym modelu auta dawali różne aku, o różnych parametrach.
                                Ja właśnie kupiłem Vartę, bo Vartę miałem ori i dobrze służyła .

                                Komentarz

                                • aronus
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 643
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Ten 62Ah spokojnie możesz brać. Nie pytaj ASO, bo w fabryce oszczędzają i dają najmniejsze możliwe akumulatory. Sam kupiłem coś koło 62-64 Ah i nie mam żadnych problemów z niedoładowaniem. Fabrycznie miałem 40Ah i to była porażka

                                  Komentarz

                                  • Agamek12
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 9935
                                    • Ford

                                    Panowie, co sądzicie o takim wyniku testu mojego akumulatora (wiem, że z napięciem 11,85V to powinien być złom, ale kręci rozrusznikiem jak dziki)?
                                    Jutro postaram się sprawdzić go jeszcze swoim miernikiem.
                                    Załączone pliki
                                    Adam... Używam:
                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
                                      Panowie, co sądzicie o takim wyniku testu mojego akumulatora (wiem, że z napięciem 11,85V to powinien być złom, ale kręci rozrusznikiem jak dziki)?
                                      Jutro postaram się sprawdzić go jeszcze swoim miernikiem.
                                      Rezystancja ok napięcie niskie wystarczy podpompowac dłuższa trasa albo ładowarka.

                                      Jałowe napiecie akumulatora ma się nijak do jego kondycji. Prawda o akumulatorze wychodzi podczas mocnego obciążenia jak odpalenie albo analogowy miernik

                                      ja np w swoim AGM mam często 12.2 v ale kręci jak szatan a odpalenie zrzuca napięcie do 10,8V czyli jakieś tam pokłady prądu są ... i o to chodzi.

                                      sytuacja odwrotna 12,8 V w spoczynku podczas próby odpalenia ledwo ponad 8V.. aku do poważnej regeneracji albo na złom.

                                      Komentarz

                                      • vaz
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 799
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        Akumulator jest znacznie rozładowany, wymaga doładowania, najlepiej z zewnętrznego źródła. Utrzymywanie go bez doładowania spowoduje stopniowe zasiarczanie płyt i spadek pojemności użytecznej. Spadek napięcia przy rozruchu "tylko" do 9,64V przy napięciu 11,85V świadczy o zachowanej pojemności użytecznej, może bliskiej znamionowej. Dlatego to co na wstępie-doładuj go
                                        Antyfotoradar Valentine1
                                        Harry II Classic+Sirio ML145

                                        Komentarz

                                        • Agamek12
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 9935
                                          • Ford

                                          Wczoraj zmierzyłem go miernikiem i po nocy przed odpaleniem miał 11,8-11,9V. Po przejechaniu w 4,5h około 140km i około 6-7 odpaleniach w tym czasie miał 12,2V 10 minut od wyłączenia silnika. Odpiąłbym go i doładował, ale nie jestem pewien czy mam prawidłowy kod PIN do radia.
                                          Muszę jeszcze sprawdzić czy akumulator nie jest objęty gwarancją (kupiony w ASO - kod: JZW 915 105 A), bo jego data produkcji to czerwiec 2014r - tyle tylko, że nie mam na niego żadnych kwitów...

                                          Co do niedoładowania: ja tym autem ostatnio jeżdżę mało, bo tylko w weekendy, ale przejeżdżam nim wtedy po kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów na raz. W tym tygodniu również moje jazdy to jednorazowo po 30-35km. Gdyby bateria była 100% sprawna, to chyba dałaby radę doładować się do tych 12,6V...?
                                          Ostatnio edytowany przez Agamek12; 894.
                                          Adam... Używam:
                                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                          Passek: B6 175KM/366Nm

                                          Komentarz

                                          • endryu
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 3773
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
                                            Co do niedoładowania: ja tym autem ostatnio jeżdżę mało, bo tylko w weekendy, ale przejeżdżam nim wtedy po kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów na raz. W tym tygodniu również moje jazdy to jednorazowo po 30-35km. Gdyby bateria była 100% sprawna, to chyba dałaby radę doładować się do tych 12,6V...?
                                            Doładujesz dobrym prostownikiem (parametry elektryczne) w ciepłym pomieszczeniu. Jest zima, itd.
                                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                            =================================================

                                            Komentarz

                                            • Agamek12
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 9935
                                              • Ford

                                              Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                                              Doładujesz dobrym prostownikiem (parametry elektryczne) w ciepłym pomieszczeniu. Jest zima, itd.
                                              Tylko ten cholerny PIN do radia mnie wstrzymuje przed wyjęciem baterii i jej doładowaniem... Jak zdobyć (potwierdzić, że jest prawidłowy) kod PIN do radia RNS 510?
                                              Adam... Używam:
                                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                              Passek: B6 175KM/366Nm

                                              Komentarz

                                              • endryu
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 3773
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
                                                Jak zdobyć (potwierdzić, że jest prawidłowy) kod PIN do radia RNS 510?
                                                ASO nie "puści farby" po nr vin?
                                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                =================================================

                                                Komentarz

                                                • Agamek12
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 9935
                                                  • Ford

                                                  Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                                                  ASO nie "puści farby" po nr vin?
                                                  Będę próbował...
                                                  Niby mam PIN z numerem seryjnym zapisany w Książce Serwisowej, ale czy to od mojego radia? A numer seryjny można podobno sprawdzić VCDS-em, którego nie mam...
                                                  Adam... Używam:
                                                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                  Passek: B6 175KM/366Nm

                                                  Komentarz

                                                  • Bartass
                                                    Ambiente
                                                    • 2014
                                                    • 136

                                                    Jaki akumulator polecacie do 1,8T 150KM?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...